✔️ השירותים באתר זמינים נכון לתאריך:

26/05/2020

אינסטגרם מול פייסבוק: ראש בראש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פייסבוק ואינסטגרם, אותן שני רשתות חברתיות המבילות ביותר בעולם (שאגב שניהם באותה בעלות, של אותו אחד מארק צוקרברג) הן כבר מזמן עבור הרבה בעלי עסקים לא רק רשת חברתית אלא מדובר על פלטפורמת פרסום.
בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם משקיעים לא מעט זמן וגם לא מעט כסף, בפרסום באותן רשתות, אבל איזה מהן עדיפה להשקיע בה את המאמצים ואת הכסף, איזה רשת מבין שנהין באמת תניב את התוצאות שלהם אתם מצפים.אינסטגרם מול פייסבוק, מה באמת עובד ואיפה תמצאו את קהל הלקוחות הנכון ביותר עבורכם, או במילים אחרות איפה תצליחו למכור יותר.

אינסטגרם VS פייסבוק

אם בתחילת תקופת הרשתות החברתיות, כולם היום נמצאים רק בפייסבוק (כי אינסטגרם עדיין לא הייתה קיימת), יש לא מעט דברים שהשתנו בהתנהלות, אחרי לא מעט מחקרים, התגלה דבר אחד חד משמעי, רוב הגולשים בפייסבוק אלו בעיקר אנשים מבוגרים, אל מול האינסטגרם שרוב המשתמשים באפליקציה אלו הם קהל הרבה יותר צעיר.
אולי זה בגלל שאלו שהתחילו עם פייסבוק ופשוט לא מצליחים לעזוב, כלומר אנשים נמצאים בתוך הרשת כבר שנים רבות, וגם בגלל הסיבה שהיום יש אפשרות בחירה לדור היותר צעיר, והוא בוחר את מה שנוח לו. (לא שהמערכת של פייסבוק מסורבלת).

כמה עובדות על פייסבוק :
– צעירים ונוער כבר כמעט ולא פותחים בכלל חשבונות בפייסבוק (עד כמה שזה מפתיע, מדובר על עובדה, או שפשוט כל העולם כבר פייסבוק ולא נשאר מי שעוד יפתח בו חשבון).
– רוב המשתמשים שעובדים עם פייסבוק, כבר הפסיקו לשתף חוויות אישיות, אם בעבר היו משתפים הרבה חוויות אישיות, כמות שיתוף החוויות ירדה משמעותית.
– הדברים היחידים שעדיין באמת עובדים בפייסבוק ומביאים לשם גולשים, אלו הקבוצות הסגורות.
– יש כאלו שטוענים כי פייסבוק כבר הגיעה לשלב הצמיחה המירבי שלה, ולכן היא כבר תעצור ולא תמשיך לצמוח עוד באותו הקצב שצמחה עד היום (אבל זה בחלט טבעי, לכל דבר תמיד יש שלב של עצירה מבחינת הגודל והצמיחה).

ואינסטגרם שעומדת מנגד :
ברשת האינסטגרם מרבית המשתמשים הם בעיקר צעירים, וחלק גדול מאותם צעירים הם בכלל ילדים קטנים, מעט מאוד מהמבוגרים עושים פעילות קבועה ושוטפת ברשת האינסטגרם.
בפייסבוק זיהו את הצמיחה המיוחדת שיש באינסטגרם ולא היססו ומיד רכשו אותה (אגב בסכום עתק של מיליארד דולר).

אבל איפה כדאי לכם להשקיע את הכסף ?

אחרי שראיתם את כל הנתונים, אתם בטח שואלים את עצמכם איפה יותר כדאי להשקיע את הכסף ואת הזמן.
קודם כל אתם צריכים לאפיין את העסק שלכם, ולדעת היטב מה אתם מוכרים ומי הקהל שאליו אתם רוצים להגיע.
אם קהל היעד שלכם הוא קהל יעד שרובו מתחת לגיל 30, המסקנה היא ברורה וחד משמעית, מומלץ לכם להשקיע את מירב המאמצים, ברשת האינסטגרם, אך יחד עם זאת לא לזנוח את פייסבוק, כלומר ההשקעה חייבת להיות

משולבת אבל חלוקת הזמן צריכה להיות כזאת שתיתן את עיקר המאמץ ברשת האינסטגרם.
יחד עם זאת אל תחלקו את התקציב שלכם 20-80 (כלומר אל תתפתו לעבוד לפי עיקרון הפארטו) אלא חלקו אותו בצורה שתיתן לכם פריסה רחבה כמה שיותר, אל תשכחו שמלב פייסבוק ואינסטגרם קיימות עוד דרכים להגיע ללקוחות, אחת מאותן דרכים היא שימוש במנועי החיפוש, לכן כל תקציב פרסום צריך לכלול בתוכו שימוש בהם, נסו לחלק את התקציב לרשתות חברתיות ומחוץ לזה חלקים אחרים שתקציב שיופנו לפרסום דיגיטלי נוסף.
אז רגע לפני שאתם מחליטים, מי תהיה הפלטפורמה שלכם לפרסום, כדאי מאוד שתעברו על כל הפרטים שכל אחת מהרשתות כוללת בתוכה, אינסטגרם מול פייסבוק ראש בראש, זאת ההחלטה שלכם לפי סוג המוצר או השירות שאתם מוכרים, זה מה שיכריע את קבלת ההחלטה.

Share